از برنامه ریزی درسی تعاریف گوناگونی ارایه  شده است .این گوناگونی ناشی از رویکردها وموضع گیریهای مختلفی است که در باره آموزش وپرورش وجود دارد .این رویکردهای مختلف بر برنامه ریزی درسی نیز تأثیر می گذارد .گروهی با توجه به آموزه های آموزش وپرورش پیشرفته ” که برمحوریت کودک تأکید دارد ، وبر آنند که آموزش وپرورش وبرنامه های آن باید متناسب با نیاز های کودکان باشد وگروه دیگر بر نیاز های جامعه ومسائل زندگی در جامعه تأکید می ورزند مطالعه جامعه شناسی بر برنامه ریزی درسی ” را ضروری می دانند   گروه دیگر از دانشمندان بر ارزش دانش و یادگیری آن تمایل دارند وبر برنامه ریزی موضوع محور ” یا دیسپیلین محوری تأکید می ورزند وبر توسعه تفکر اسرار دارند.مربیان تربیتی ودانشمندانی نیزهستند که آموزش وپرورش وبه تبع آن برنامه ریزی درسی راساخت فرهنگی –ی میدانند.به نظر این گروه ایده ها”،نظرات وتفکرات درباره  آموزش وپرورش وبرنامه ریزی درسی تحت تأثیر ایده ها واستراتژی های ” حکومت ها ” قرار می گیرند تعیین هد فها ،منابع ،محتوا ،روش ها وفرایند های آموزشی و پرورشی تحت نظارت وکنترل آن ها انجام می گیرد .

منابع،تست و نکات مهم استخدام آموزگار ابتدایی99 کلیک کنید

 

ادامه مطلب

برنامه درسی دوره ابتدایی

مشکلات ایجاده شده درآزمون مجازی پودمان اول مهارت آموزان قبولیهای 98 استخدامی آموزش و پرورش

دانلود تمام کتاب های پایه ابتدایی

منابع،تست و نکات مهم استخدام آموزگار ابتدایی99

منابع آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی 99

سوالات مصاحبه گزینش (عقیدتی سیاسی) با جواب

ده روش برای ایجاد انگیزش در دانش آموزان

ریزی ,درسی ,برنامه ,وپرورش ,آموزش ,ریزی درسی ,برنامه ریزی ,آموزش وپرورش ,وپرورش وبرنامه ,آموزش وپرورش وبرنامه
مشخصات
آخرین جستجو ها